onsdag 11 december 2013

Slut på kvartalsrapporter

Jag har bestämt för att sluta publicera kvartalsrapporter på bloggen. Tycker att det blir lite tråkigt när skrivkrampen slår till och det enda som publiceras är just rapporterna. Istället går jag över till halvårsrapporter på pensionsfonden, min aktiedepå och mina ekonomiska översikter.  En pensionssammanställning kommer att göras årsvis likt tidigare.

Även om jag inte skriver så finns jag alltid med som läsare och jag funderar på att stjäla lite rapportidéer från andra skribenter. Vi får se hur det blir, mina nästa rapporter kommer i januari.

Jag har även börjat uppdatera mina privatekonomiska exceldokument. Likt tidigare år så har jag gjort dokumenten bättre för varje årsskifte och även nu blir det många ändringar.

Det är väl inte ultimat men jag har tagit över familjeekonomin totalt. Min sambo ger mig bara kvitton på sina inköp. Hon är nöjd, nu finns det alltid pengar undanlagda till viktiga inköp, hon har även mer pengar sparade en någonsin tidigare. Jag är också nöjd då jag har järnkoll på ekonomin. Tror det är extra viktigt nu då jag tror år 2014 blir året då ord går till handling och vi äntligen bygger ut vårt hem.

Ökade lån och ökade kostnader kommer kräva en striktare budget.


Inga kommentarer: