tisdag 11 november 2008

Ett brev...

Idag låg det en räkning i brevlådan som påminner mig om varför jag har gett mig in i bloggarnas värld. Ett sista spöke kopplat till min gamla bil.

Det var bara dagar kvar till sista besiktningsdatum på bilen. Eftersom det skulle innebära körförbud beställde jag tid på skroten. Jag kände mig ganska nöjd när jag erbjöds 500 kr för den gamla rosthögen. Efter att ha bokat dag tänkte jag vara ute i god tid och ringa försäkringsbolaget för att berätta när min försäkring skulle sluta gälla. Då fick jag veta att den var oförsäkrad och att påminnelse skickats till mig. Tydligen är det inte ok att ha ett oförsäkrat motorfordon om det inte är avställt. De oförsäkrade dagarna kostade mig strax under 600 kr.

Det misstaget tänker jag aldrig göra om!

Inga kommentarer: