söndag 14 december 2008

Slänga eller sälja?

Trots att vi gett bort hur mycket saker som helst till vår omgivning så har vi fortfarande en hel del som egentligen är för fint för att slängas i flyttstädningen. Köksbord, stolar, tavlor, telefon m.m. Känns fel att betala för att få in alla saker på vår mest kända "köp och sälj"-sida. Ska jag börja med att betala 20 kronor för en sak som jag bara vill ha 100 kr för? (Har för mig att det tillkommer ännu mer om jag vill ha med bilder)

Valde med att börja med en mindre sida som fungerar likadant men som bara tar upp lokala annonser dvs hemstaden och städerna runtomkring. Där är det gratis att annonsera för privatpersoner vilket gör att jag kan hålla ner priset för köparen. Nu vet jag ju inte hur många som läser denna sida men det känns helt klart bättre att börja där.

Om det inte fungerar så får jag väl ge mig och lägga in en samlingsannons för de saker som jag inte blir av med på en mer välbesökt sida.

Inga kommentarer: