torsdag 17 september 2009

29 vs 63

Likt många andra så har jag flera gånger funderat på varför jag inte började tänka ekonomiskt tidigare i livet. Tänk om jag hade gjort det redan under gymnasietiden då jag jobbade deltid vid sidan om studierna. Då hade jag ett antal tusenlappar mer än de flesta av mina skolkamrater men ändå var pengarna slut innan jag fick en ny lön. Tänk så hade jag börjat spara redan då istället för att fokusera på kläder, cd-skivor m.m.

Nu ska jag se till att sluta fundera på det då jag faktiskt kommit igång. Bättre sent än aldrig heter det väl och jag har faktiskt inte fyllt 30 år än. Lite bättre förutsättningar än kvällens lyxfällandeltagare som har två år till pension utan att ha några besparingar. Det ska bli intressant att se om de kan ge honom något hopp efter att de visat hur verkligheten ser ut.

Inga kommentarer: