onsdag 1 januari 2014

Kvitto?

Jag tycker att det är många som säger nej tack till kvitto i mataffären och de måste verkligen lita på att det blir rätt varje gång. Jag har vid flera tillfällen uppmärksammat fel och då senast igår då jag var ansvarig för att köpa snacks och göra salladen till huvudrätten

Visst tyckte jag det blev lite dyrt men samtidigt hade jag med många ingredienser. Lite stressad som jag var så betalade jag och innan vi skulle åka hem från nyårsfirandet bad värden om kvittot för att reglera så att utläggen inte var alldeles för ojämna. Då jag handlat lite privat så tog jag en penna för att stryka vissa saker och då såg jag att de vägt in godiset jag köpt som ingredienser från salladsbaren.

Idag åkte jag tillbaka till butiken och de förstod att jag inte köpt 1,4 kg sallad och jag fick pengar tillbaka så att jag kunde återkomma med en korrekt summa till nyårsvärden för ett trevligt och lugnt nyårsfirande.

Jag lämnade inga nyårslöften men det är en annan bloggare som gjort tillsammans med ett krav. Kika in på Miljonär innan 30 så att han får motkravet på 2000 unika besökare under dagen uppfyllt. Får han ihop antalet besökare under dagen så kommer han åter igen att börja blogga regelbundet under år 2014.  

Inga kommentarer: