måndag 18 maj 2009

Tar rygg på högt tempo

Min kompis som började äta matlåda med mig, som jag ska göra snus med och som fixade gratisvirket verkar ha fått upp ett bra tempo på sina ekonomiska tankar. Alla tänker olika och för min del passar det mycket bra med lite nytänkande.

Nästa steg i vår kostnadsminskning blir att göra eget vin. Han meddelade mig om detta efter att han beställt allt vi behöver till tillverkningen. Kostnaden blir under 40 kr/flaska i första satsen och sen gör vi vin för under 20 kr/flaska då grundinvesteringen redan är gjord. Jag gjorde eget vin när jag studerade och då lyckades jag bara få de röda vinerna att smaka gott så vi håller oss till det.

Idag ringde han och berättade att han hade fixat tomma snusdosor gratis genom en kontakt. Vi får se hur länge han orkar hålla detta ekonomiska tempo. Jag tror att han får sitt första motgång när han sambo känner aromen som både snustillverkningen och vintillverkningen innebär.

Inga kommentarer: