lördag 16 maj 2009

Inför framtida projekt

Idag blev jag väckt av att mobilen ringde. Det var en kompis som berättade att hans granne hade rivit en fasad och skulle slänga allt material. Han tänkte på mina brädhögar och undrade om jag inte behövde fylla på.

Till en början var jag negativ eftersom jag inte har släp eller bil med dragkrok och sa att att jag får tacka nej p.g.a. detta. Efter en stund ringde det igen. Nu hade han fixat släp och vi kunde använda hans bil.

Så denna dagen har gått åt till att fixa med allt trä. De bitarna som inte hade färg och som inte var så långa valde jag att såga ner till rätt längd för ved till vår framtida kamin. Längderna med färg kapade jag ner till lagom stora längder som jag fick plats med i vår husvagn.

Jag vet fortfarande inte vad jag ska göra med fasaden. Det är inte jättemycket då det var en liten fasad och en del var bortforslat innan jag kom dit samtidigt som inte allt material var användbart. Gratis var det och så många projekt som jag har på gång så vet jag att jag kommer att ha användning av det någonstans.

Inga kommentarer: