tisdag 15 september 2009

Tur att vi inte är skrockfulla

Vi har fått en besiktningstid på min sambos bil. Jag tror avgasröret rostat sönder på den samtidigt som ett lager låter illa. Jag har kontaktat en bekant som ska ta en titt på den på fredag för att se hur mycket som måste fixas. Besiktningsdagen blev fredag den 13 så det är väl tur att vi inte är vidskepliga.

Det kostar att ha bil även om vårt alternativ är väldigt billigt jämfört med många andra bilar. Reparationerna har ändå gjort att jag gått och blivit sugen på en leasingbil. Toyotan som jag körde på snålbilsrallyt är inte bara bensinsnål. Förmånsvärdet var endast på 900 kr och jag skulle helt klart kunna tänka mig en leasingbil för den extra kostnaden (skatten på 900 kr). Det kanske vore något att förhandla om i framtiden.

Inga kommentarer: