måndag 26 april 2010

Snart så...

Servicen av våra fordon flyter på och idag tankade jag min moped för första gången då bensinmätaren var nere på rött. Det gick i tre liter innan det var fulltankat. Jag tror folk skrattar när de ser mig komma åkande med en kandidat till världens fulaste hjälm på huvudet. Kanske får jag skratta på vägen till banken i framtiden även om den närmaste tiden bjuder på en del utgifter.

Till helgen ska vi ha vår planerade 30-års fest. Det blir ungefär 100 personer inklusive oss som fyller och det ska bli riktigt trevligt. Jag är den som tagit ett stort ansvar i den skrivande delen dvs. välkomsttal, schemaläggning, en del av underhållningen m.m. Så visst har jag skrivit en del på kvällarna även om det inte synts så mycket här på bloggen.

Lite bloggtid har jag ändå lagt på en ny idé på en annan sida. Jag tänkte försöka lära mig lite om värdering av olika saker så att jag inte råkar springa förbi ett klockrent fynd i framtiden. Det handlar inte om att jag ska fördjupa mig men däremot samla lite länkar som jag kan gå tillbaka till samtidigt som jag får lite allmän kunskap.

Än så länge har jag bara skrivit två inlägg och lär jag mig något eller hittar en relevant länk så kompletterar jag det gamla inlägget istället för att skriva ett helt nytt. Sidan kommer nog inte att uppdateras så ofta men den får ta lite tid att bygga upp.

Kika gärna in på http://vardera.blogspot.com/ om Ni vill se vad jag skrivit hittills. Snart blir det mer aktivitet här igen.

Inga kommentarer: