fredag 2 januari 2009

Fast i fonder i all evighet..

En ekonomisk post som jag förträngt är tjänstepensionen där jag verkligen måste läsa på och aktivt börja jobba med mina fonder. Jag gjorde ett val när jag började få tjänstepension och sedan ändrade jag om lite för ett år sedan. Efter det har jag inte varit inne på min sida på SEB förrän idag. Det handlar om rätt mycket pengar så det gäller att sköta det hela ordentligt fram till pension. För närvarande har jag pengarna uppdelade i 8 fonder. Marknadsvärdet är 47 647 kr efter en nedgång med ca 35% från inköpsvärdet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej A
Jag lämnade både SEB och HB då jag fick insidersinfo om att de bollade med sina fonder köp o sälj mellan egna och sk satelitbolag och egna dotterbolag och mjölka ut trans avg.

Är på väg att lämna NORDEA då jag fått veta att nordeachefens "lön" timpeng är bara om 14.500kr
misstänker SEB o HB har liknande timpeng...

Någon Ide om en sund verksamher att arbeta emot?