onsdag 7 januari 2009

Kontakt med omvärlden

Förr var det en fast kostnad för att installera fast telefoni i ett hus men nu är priset anpassat efter mängden arbete. Minns att jag läst en artikel om en familj som hade fått en räkning på över 100 000 kr för sin installation. För över ett år sedan ringde jag Telia och frågade om jag kunde få en prisuppgift på vad det skulle kosta att installera fast telefoni i stugan. Efter ett par dagar ringde de upp upp och gav mig svaret att vi börjar med en avgift på 9000 kr och sen får vi se vad det slutar på. Vad är det för ett svar?

Vi valde att inte ha fast telefoni utan bara använda oss av mobiltelefoner. Ett bra gratisprogram som de flesta antagligen redan använder eller känner till är Windows live messenger. Jag och min sambo använder ett konto tillsammans hemma och har alla våra bekanta som använder detta program på vår lista. Detta minskar ner mängden telefonsamtal som vi behöver göra.

Inga kommentarer: