tisdag 6 januari 2009

Slut på semestern

Nu är det slut på julledighet och semester. Imorgon är det dags att inställa sig kl. 08.00 och jobba fram till kl 17.00 för första gången sen 13 december. Valde att inte göra några arbetsinsatser i hemmet de sista två dagarna då jag måste få lite ledighet under min semester som har fyllts upp av flytt och renovering. Igår var jag ute på sjön halva dagen och gick ut och drack ett par öl på kvällen. Idag hade jag antagligen inte gått upp ur soffan än om vi inte hade fått besök av en av mina kompisar som kom med sin sambo och deras son.

Vi har, som jag skrivit tidigare, saker överallt och måste verkligen frigöra utrymme. Det var konstant övervakning av tvååringen så att han inte hittade något som han skulle kunna skada sig själv och sin omgivning med. Tror inte att det går att hitta en öppen verktygslåda i ett annat vardagsrum än vårt.

I sovrummet står det två stora madrasser som endast är till för besökande som ska sova hos oss. De ska vi göra oss av med inom de närmaste dagarna. Vi har en bäddsoffa och om vi ska komplettera antalet sovplatser så får det bli med luftmadrasser som tar upp betydligt mindre med plats.

Inga kommentarer: