tisdag 3 mars 2009

Pensionskoll

Efter ett samtal till premiepensionsmyndigheten och ett samtal till AMF så har jag nu lite pensionskoll. På http://www.ppm.nu/ ser jag det som är min premiepension. Jag gillar att det gick att logga in med Bank-Id så att jag kan börja följa och ta tag i mina pensionspengar.

När jag pratade med AMF så fick jag reda på att
de 4734 kr var tjänstepensionspengar från år 2001. När jag tänker tillbaka så har jag nog en skvätt pensionspengar i något som heter Kåpan pension också. Det här med pensionspengar känns som en riktig djungel och jag är glad att det är många år kvar så att jag hinner få en samlad bild av framtida utbetalningar. Så här mycket vet jag hittills:

IP Pension3 343 kr
Tjänstep. SEB50 799 kr
Tjänstep. AMF4 734 kr
PPM35 414 kr
Summa:94 290 kr


När jag läser detta känns en rik pension ganska avlägsen men jag har mer än 36 år på mig att rätta till detta.

Inga kommentarer: