torsdag 28 maj 2009

Jakten intensifieras

Genom att utöka sparandet så känner jag ett större behov av att jaga kronor än tidigare. Det finns säkert mycket kostnader som jag kan minska fortfarande och då skulle jag kunna öka upp alla de konton där jag sparar på kort sikt till samma nivå som tidigare.

Jag ringer gratis med min arbetsmobil men jag har även ett privat abbonemang. Min privata telefon används flitigt av min sambo (hon har den jämt) och räkningen hamnar hos mig. Det handlar om lite mer än 900/kr kvartal som går till denna räkning.

Hon har även ett kontantkort och egen mobil. Det brukar vara ganska dåligt med pengar på detta kort så vi har bestämt att när hon ringer från den så lägger jag på och ringer upp. Nu gör jag likadant när hon ringer från min privata mobil.

Det blir kanske inte så många kronor extra men det täcker nog ett tredjedels fiskedrag/månad.

Inga kommentarer: