måndag 3 augusti 2009

Hemma med gåvor

Igår kom min sambo hem efter sin semesterresa. Hon hade med sig lite saker som hon räddat från att hamna bland det som skulle kastas när två förråd rensades ut hos hennes kompis.

Då resan var gratis precis som boende och en hel del av maten (byttes mot hennes arbetsinsats) så tjänade vi egentligen på att hon var iväg. Med sig hem hade hon:
- Schampoställ (Värde 250 kr)
- Mortel (Värde 150 kr)
- Kryddkvarn (Värde 198 kr)

Nu hade jag kunnat använda detta i spelet då jag inte fått gräsklipparen såld men vi behövde både schampostället och morteln. Kryddkvarnen var finare än den vi har så det känns bäst att behålla allt.

Vi fick även varsin plånbok och min plånbok ska jag använda till att ha spelpengarna i då det enligt reglerna ska vara kontanter fram till steg 15.

2 kommentarer:

minna sa...

åååh vad jag skulle vilja hänga på den här utmaningen!

Auri sacra fames sa...

Låter spännande men än så länge tycker jag det gått segt.

Det får ta den tid det tar och jag tror att det händer mer när semestern är slut och jag rör mig inne i staden och träffar mer folk istället för att spendera tiden på vår egen tomt=)