torsdag 18 november 2010

Spartips för klantiga/glömska...

För ett par helger sedan var min sambo och jag ute på krogen. Nu för tiden blir det mindre och mindre av att lägga sin dyrbara tid på ett så kostsamt och mindre och mindre glädjeskapande tidsfördriv. Då vi inte varit delaktiga i liknande aktiviteter sedan i somras så valde vi att dela på oss så att var och en kunde umgås med sina närmaste vänner på olika förfester.

Jag vet inte om detta kan räknas som ett spartips men på en ganska kort tid har det hänt oss och en kompis till mig. Därför känns det inte fel att förmedla det till dig som lägger din dyrbara tid på att läsa på denna blogg.

Vi lyckades glömma hemnycklarna i bilen inne i staden vi bor strax utanför. Som tur var kom min sambo på detta innan vi klev ut efter betalning och vi slapp vänta på en ny taxi. Det blev nästan tre gånger pengarna att ta sig hem (taxichauffören prutade med sig själv och kände väl sig nöjd med att vi kunde tänka oss att fortsätta turen i mörkare skepnad än vitt ur en laglig synvinkel) även om det kunde varit värre.

Det är nog dags att hitta ett gömställe på vår stora tomt där vi kan gömma en extra nyckel. Jag tror inte att det är någon större risk med tanke på läget och vår relativt stor tomt. Vid det tillfället hade det iaf gjort att vi sparat (inte förlorat) ett antal hundralappar.

Inga kommentarer: