tisdag 30 december 2008

Mellandagsrea

Idag var jag inne och tittade på mellandagsrean. Alldeles för mycket folk och inget av intresse i klädbutikerna. Hittade iofs en snygg vinterjacka men jag köpte en ny under hösten samtidigt som jag har ett par gamla, men fortfarande dugliga, kvar.

Tyvärr var det ingen rea i den butik där jag spenderade pengar på alkoholhaltiga drycker till nyår. Dagens fynd blev istället på Netto. Läste om en fotpump med manometer i senaste reklamhögen som fyllde upp vår postlåda. Jag tyckte att konstruktionen var rejäl och jag minns att min far hade en liknande modell som vi använde till cyklar, luftmadrasser, skottkärra, fotbollar m.m. Priset för fotpumpen var 40 kr och det enda negativa var att munstyckena till madrass och cykel var i plast. Jag hittade en liknande på Micro bildelar för 129 kr så jag tror det var ett fynd.

Just nu har vi bara en fungerande cykel men det räcker. Dels för att jag väntar med att cykla tills de byggt klart cykelvägen härifrån in till stan (ingen belysning och en väldigt trafikerad väg) och dels för att jag inte är särskilt förtjust i att cykla in vintertid. Pumpen låg ändå rätt i tiden eftersom min sambo cyklar till skolan när hon t.ex. bara har en lektion mitt på dagen och kan cykla i dagsljus. (Mitt jobb 7,3 km, skolan 7,1 km)

Vi har två gamla defekta citybikes (min och min brors från -94) ståendes utanför så jag kan kanske sätta ihop två söndriga till en hel. Det får bli ett sommarprojekt då jag blev ganska frusen av att pumpa däcken på min damcykel.

Inga kommentarer: