fredag 2 januari 2009

Latmasken slår till

För närvarande känner jag mig ganska lat. Efter att ha fått så klart att vi fått ett fungerande hushåll har jag nu svårt att hitta motivation till att fortsätta med renoveringen. Visst har det hänt lite varje dag men det är som sagt små steg.

Det kommer hela tiden andra saker i vägen. Jag har listat ut att skälet till min för närvarande dåliga effektivitet beror på att jag inte har någon plan. De gånger jag fått mest gjort är när jag bestämmer mig för ett eller flera projekt en eller flera dagar innan jag ska göra det.

Idag ska jag ge mig ner till sjön och kolla av isen. Jag har preliminärbokat lite pimpelfiske med några fiskeintresserade vänner imorgon. Så snart får jag ta mig ut i kylan och borra ett hål så jag kan avväga om aktiviteten kan utföras säkert. Efter det gör jag nog en renoveringsplan för helgen.

Inga kommentarer: