torsdag 2 april 2009

Rullande arbetsbostad

Sen ett år tillbaka har vi en gammal husvagn. Vi fick den gratis mot avhämtning då en av min sambos dåvarande arbetskollegor tröttnat på att ha den ståendes. Tanken har hela tiden varit att vi ska ha den som renoveringsförråd och sedan bygga om den. Eftersom själva vagndelen är i ett bra skick så tänkte vi bygga om den till alltingen en oregistrerad 30 kilometers kärra eller till en båtkärra.

Husvagnen har fungerat bra som förråd/skräpsamlare men det är ingen hållbar lösning. Planen på att bygga ett förråd och ställa över allt som vi inte ska slänga eller sälja ligger inte alldeles för långt fram i tiden.

När jag hämtade posten igår hittade jag en handskriven lapp där någon bad mig att ringa honom angående husvagnen. Jag ringde upp och fick veta att personen som skrivit lappen hade en takläggarfirma som hade ett jobb nere i Danmark. Då han behövde ett billigt boende till sina arbetare så undrade han om fick hyra husvagnen.

Efter att jag berättat om husvagnens insida och att den var avställd så avslutade vi samtalet. Jag blev ändå nyfiken och ångrade att jag inte frågade om uppdragets längd och vad han var villig att betala. Särskilt efter att ha tittat på Blocket och insett att jag kan hitta en gammal husvagn som inte är avställd för under 10 000 kr. I framtiden ska jag räkna på och undersöka om det går att få någon ekonomi i detta men först får vi väl göra iordning en stor parkering på tomten.

Inga kommentarer: