onsdag 6 januari 2010

Öva fram minskad kostnad

Dagens plan var att ge sig ut på isen och slå några hål i jakten på abborre. Sällskapet som skulle ut ändrade sina planer när de såg att det kommit så många centimeter snö inatt och jag ville inte gå ut själv. Istället har det blivit en stilla dag framför datorn. Tiden har jag lagt på att läsa på om ett antal företag och dagens läsning slutade med att jag fick in två nya aktier på bevakningslistan och eventuellt blir det ett litet köp i veckan.

Årets arbetsinsats har börjat och det var skönt att det var två lugna dagar i början av veckan så att jag kunde få koll på allt efter ledigheten. Min lediga tid har inte varit särskilt effektiv eller sparsam. Fester och sammankomster har gjort att det spenderats både tid och pengar men det kan komma något gott ur det också.

På en av festerna började vi prata med en av min sambos kompisar från stallet. Hon har jobbat som frisör tidigare och tillsammans kom de överens om att hon ska lära min sambo att klippa mig. Det skulle kännas skönt om den kostnaden kunde försvinna då jag har en ganska enkel frisyr. Håret är tillräckligt långt för första övningsrundan så snart vet jag om det finns hopp om en kostnadsminskning.

Inga kommentarer: