onsdag 7 november 2012

Saker går sönder

Mitt i alla andra utlägg så valde vår mikrovågsugn att gå sönder. Egentligen kom det inte plötsligt utan lampan som lös under tiden den användes slocknade först. Jag tittade in men hittade inte ens vart lampan satt. Efter det slutade tallriken i mikron snurra och nu senast så slutade fläkten gå. Vi har använt den lite men när vi värmde kyckling på lunchen idag så small det ordenligt om maten bara efter ett par sekunder.

Eftersom jag inte var så sugen på fler utlägg så tog jag mig in tidigare från dagens byggnation och gav mig på mikron. Varningstexter och olika sorters skruvar där jag inte fick upp alla gjorde att jag gav upp. Egentligen har jag inte tid för sådana här saker heller, jag ligger redan efter i mitt bygge.

Min första tanke var att spontanköpa en ny mikrovågsugn på hemvägen från jobbet imorgon men jag tog mig ut på nätet och kollade lite. Hemskt var dyra många mikrovågsugnar är. Den vi hade köpte jag år 2008 för 650 kr på en rea med ett ordinarie pris på ca 3500 kr.

Den mikron hade alla sorters funktioner men jag har bara använt två under åren då jag värmt mat eller tinat fryst mat. Att ha fler funktioner än så är inget nödvändigt för oss.

Valet föll på en OBH Nordica 7542 som var rejält prissänkt hos CDON (-46%) just nu samtidigt som det var fraktfri vecka. Inte lika många funktioner som förra gången och ett dyrare pris men jag hoppas att den håller längre än de 4 år som den förra höll. Tur att jag hade en liten buffert som jag kallar mitt elektronikkonto där jag kunde ta pengarna. Jag har inte så många tusenlappar sparade där men som tur är så var det inget dyrare som gick sönder denna gången.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

3 kommentarer:

minna sa...

köpte en micro för 499kr för fyra år sedan och är super nöjd! Snabb och jätte bra! =)

Anonym sa...

Au lieu de racler les bouts des as,

Auri sacra fames sa...

Minna: Sen är det ju inte helt fel att den håller fortfarande, min förra var ju 4 år gammal när den la av

Bra tajming på mitt köp iaf, nu är priset höjt igen =)