lördag 26 januari 2013

Billigaste lunchen

Fredagen var en fin lunchdag då jag var inbokad på ett långt eftermiddagsmöte som började med en restauranglunch som företaget jag jobbar på fick stå för. Det var länge sedan jag uppskattade restaurangmat så mycket. Inte för att just den här restauranglunchen var så speciell utan för vad jag ätit till lunch tidigare i veckan.

Efter att ha kämpat med matlåda näst intill dagligen har jag ibland känt att den kostnadsbesparande lådan blivit lite av ett påhäng. Precis när jag känner att tröttheten börjar skölja över mig för kvällen så kommer tanken på vad jag ska äta imorgon. Stundvis har det varit lite frustrerande och ibland slutar det med fusk dvs. en pizza eller liknande.

Min lösning har varit att ställa en påse havregryn på jobbet. Havregrynen kompletteras med sylt i kylen och en liter mjölk som jag tar med på måndagen. Havregrynsgröt har varit min lunchlösning ca 2 dagar per vecka senaste veckorna. Denna vecka måste jag dock ha varit lite extra trött eller haft extra ont om tid.

Måndag - torsdag serverades det havregrynsgröt till lunch dagligen. Magen var lite upprorsbenägen efter att ha blivit fiberbombad men lunchkostnaden denna vecka har varit minimal. Vad är din lösning på tidsbrist och matlåda?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Inga kommentarer: