måndag 17 november 2008

Måste skärpa oss!

Idag kom det en påminnelse igen. Vet inte hur mycket pengar vi lagt på sådana avgifter. Tyvärr känns det svårt att ha ordning på allt då vi är mitt i renovering och flytt! Det är ingen undanflykt utan mer av ett konstaterande. Gäller att skapa ett system för räkningarna så att detta inte händer.

Jag har tagit ett steg i rätt riktning. För ett par veckor sedan skaffade jag en kalender som jag får plats med i bröstfickan på min jacka. Tidigare har jag köpt större versioner så att jag fått plats med allt möjligt. Problemet var att jag inte orkade släpa med mig den då den var otymplig. Så det är inte förrän nu som jag har nytta av en kalender. Trots den lilla storleken får jag plats med både jobb och privata anteckningar.

Jag har redan skaffat mig en kalender i samma storlek till år 2009. Så nu återstår bara att fylla upp den med allt som jag måste komma ihåg.

Inga kommentarer: