tisdag 18 november 2008

Operation gratisspel

Jag gillar ju att spela om pengar även om jag inser att det inte är ekonomiskt fördelaktigt. Nu när jag satt krav på mig själv att jag ska skriva om hur jag tänker ekonomiskt så hindrar det mig från att spela för mycket. Jag kan ju inte förklara varför jag skulle sätta mycket pengar på spel när jag aldrig vinner.

Något jag upptäckt är att det kommer erbjudanden om bonusar och liknande hela tiden. Så nu sätter jag upp en regel för mig själv. Jag kommer aldrig att skriva in mig på en spelsida utan att få en form av bonus. Under tiden som jag skriver har jag satt igång att spela Bingo på nätet. Hittade en sida där jag får 80 kr att spela Bingo för utan insättning. Ganska kul underhållning då det är mycket spel för 10 kr per bricka. Vinner jag så vinner jag men jag har inga stora förhoppningar.

Fick ett annat erbjudande via e-post för ett tag sedan. Det var från ett gammalt spelkonto på nätet där jag fick 100 kr av spelbolaget. Antagligen fick jag detta då jag inte varit aktiv på ett bra tag. Haken var att jag var tvungen att omsätta pengarna inom en viss tid. Jag satte genast pengarna på olika matcher i engelska ligan och nu är det 105,40 kr istället. De här ska jag försöka överleva på ett tag. Få ut så mycket av pengarna som möjligt. Om det ökar kommer jag nog att göra små uttag. Men den risken är ju inte stor, en spelad krona...

Trots att jag inte vann något på Bingon så känns det nästan som om jag har sparat 80 kr. Spel för mig handlar egentligen om att hålla drömmen vid liv. Vem har inte drömt om snabba pengar? På mitt oddskonto ska jag inte drömma om snabba pengar på turspel utan försöka att bygga upp kontot sakta. De som lever på spel satsar ju knappast på turspel. Jag börjar väldigt lugnt, 10 kr på en hemmavinst Kloten - Fribourg till oddset 1.50. Detta är inget jag hittat själv utan jag hittade ett experttips. Det blir nog taktiken, experttips och magkänsla.

Inga kommentarer: