onsdag 19 november 2008

Dagens visdomsord

Idag åt jag lunch med en potentionell kund. Precis när vi satt oss ner dök det upp en herre som kände kunden och fråga om han fick slå sig ner. Efter att han satt sig ner fick jag knappt en syl i vädret. Detta var en herre som hade en gedigen meritlista. VD och styrelseuppdrag på alla möjliga företag. Nu borde jag vara ganska sur på denna herre då jag inte kommit mycket längre än att ge den potentionella kunden ett ansikte på den som han får jobba mot om han blir kund. Det hade jag varit om han inte delat med sig av ett par riktiga visdomsord. Han sa:
-Affärer handlar bara om tillfälligheter och det gäller att vara ute och träffa så mycket folk som möjligt för att tillfälligheterna ska komma till dig!

Dagens formalia:
Vann på mitt odds och satte nu 10 kr på Finland och 18 kr på Argentina. Ser Argentina som en klar vinnare vilket ger tillbaka mina 10 kr som jag satt på ett odds som ger över 5 gånger pengarna. Att bygga ett konto från småpengar känns nästan mer givande än att spela och svettas över större belopp. Mer match, mindre risk.

Satte in 100 kronor på mitt aktiekonto idag.

Inga kommentarer: