fredag 19 december 2008

Fynd på Ge-kås i Ullared

Trots att jag hade sagt att jag aldrig mer åker dit så åkte vi till Gekås för att köpa julklappar.
Var där för något år sedan och blev förvånad hur tanter m.fl. förvandlas till djur över lite shopping. Gränsen gick när en dam runt 70 år handgripligen förflyttar min sambo när vi stod i kön. Så går det när en person ställer sig framför ett extrapris.

Min sambos tanke var att vi blir av med hela julklappsprocessen på en resa så jag såg fördelen med att få det undanstökat. Det var inga kö för att komma in och det tog inte lång tid i kassan. Detta trots att årets Idoler från TV4 var på plats.

Vi köper inga dyra julklappar och det är ju släktens barn som prioriteras. Jag måste säga att det känns ganska bra att få någorlunda vettiga saker för en liten summa pengar. Annars hade det nog blivit tråkigare julklappar. Tyvärr har vi många julklappar kvar att köpa innan julafton.


(Summa: 444 kr)

Förutom förbrukningsvaror till hushållet så köpte vi även en badrumsmatta och en kromad tvålkopp ( 80 kr). Jag insåg att det gäller att ha ganska bra prismedvetenhet om det ska gå att hitta fynd. Känns inte som om det är värt att släpa hem något som t.ex. bara kostar 2 kronor mer hemma i matbutiken.

Hittar personerna som handlar kläder så görs det nog ordentliga fynd vilket lätt täcker resekostnaderna från vår hemort iaf. Min sambo hittade en del men själv åkte jag inte därifrån med mer än två bälten, en slips och ett par kalsonger. De här inköpen tog inte mer än 150 kr från mitt klädkonto. Det är väl mindre än jag hade fått betala om jag bara köpt ett bälte i en annan butik.



Denna gång kändes det som om vi fått igen resekostnaden utan problem men om jag åker dit fler gånger ska jag ha en helt annan kostnadsmedvetenhet på de förbrukningsvaror som alltid går åt hemma. För en person som ska flytta hemifrån och ska inreda sitt hem för första gången går det att göra ortdentligt med fynd. Själv har jag redan lyckats samla på mig mer saker än jag kan förvara.

Inga kommentarer: