måndag 22 december 2008

Höll på att klanta till det... igen!!!

Nu är det färdigflyttat. Lägenhetsnycklarna är överlämnade och städningen är godkänd av nästkommande hyresgäst. Riktigt skönt att det är klart.

Detta gav mig tid att titta igenom lite viktiga papper. Ett av alla papper var förslaget på taxeringsvärdet som skulle ha varit inne den 3 november 2008. Min första tanke var att slänga pappret och hoppas på att det går igenom ändå men som tur är så tog jag mitt förnuft till fånga.

Ringde in till skatteupplysningen idag och berättade att jag gjort bort mig samtidigt som jag frågade om det skulle bli några ekonomiska repressalier. Turligt nog fick jag svaret att eftersom de inte skickar ut några påminnelser så kan de inte kräva en förseningsavgift. Så nu är det bara att kasta brevet på lådan och problemet är löst. Undrar hur mycket taxeringsvärdet kommer öka. Nyinstallation av kök och badrum borde göra en del på värdet.

Inga kommentarer: