söndag 4 januari 2009

Dåsiga skruvdrag

Det är verkligen inte lättrenoverat efter att vi flyttat in. Allting tar dubbelt så lång tid när vi har alla våra saker på plats. Vi har saker i vartenda hörn vilket även gör att städningen blir lidande då det blir fina dammsamlingar bakom alla prylhögar.

Skrev att jag inte skulle ta hit mer material. Om jag hade varit smart så hade jag berättat det för min sambo som har fått kontrollen över de pengar som vi fick av den nya hyresgästen i vår gamla lägenhet. Igår kom hon hem med två stycken hissgardiner till sovrummet.

Jag var riktigt trött efter en halv dag på sjön. Tror att vi gick och spände oss lite eftersom isen inte var överdrivet tjock samtidigt som den blev märkbart porös när plusgraderna kom. Kände ändå att de måste sättas upp direkt så vi inte ställer mer saker i hörnen (efter påtryckningar från min sambo).








Lunchölen smälte ner i isen och lämnade märkbara spår.

Känner jag inte för att renovera så ska jag egentligen inte ens försöka. Efter 5 minuter så hade jag vält ner golvlisterna som ligger på garderoben, satt upp ett av fästena på fel håll och tappat bort en skruv. Min sambo ryckte, som tur var, in och satte upp fästena så långt att jag endast behövde dra de sista varven med skruvmejseln.

Inga kommentarer: