lördag 3 januari 2009

Håll drömmen vid liv!

Jag slutade följa mitt oddskonto då det kändes riktigt tråkig att skriva om det. Det finns fortfarande pengar kvar på kontot men i och med årsskiftet så tänkte jag räkna på hur mycket jag lägger på spel under ett år. Nu kommer jag alltså att fokusera på hur mycket det kostar istället för att skriva om själva spelen.

Skälet till att jag ska ta reda på hur mycket pengar jag lägger på spel är inte att jag tänker sluta spela. Inte för att speldjävulen tagit besittning över mitt sinne utan för att utan det är för att jag tycker att det är riktigt roligt. Det enda jag vill göra är att få ett medvetande om hur mycket det kostar så att jag kanske slutar med vissa typer av spel och satsar på de jag får ut mest av.

Jag kommer skriva ner kostnaden för alla typer av spel. Stryktips, lotto, trisslotter, privata pokerpartin, internetpoker, lotter, ja allt som jag kommer att prova på under året.

En fast kostnad är ett bolagsspel som jag och tre kompisar håller igång på Svenska Spel. Vi spelar fyra fasta lottorader med joker samt lägger in ett stryktips per vecka (Vi ändrar om under Tips-SM). Detta kostar 41,5 kr per person och vecka vilket inte är en stor kostnad. Stryktipset för att det är roligt och Lottospelet är bara för att hålla drömmen vid liv.

Just nu ligger jag minus 41,50 kr om inte Stryktipset ger vinst. Vore första gången på länge i sådant fall! Ett bra tips för någon som vill följa Stryktipset och inte har de rätta kanalerna är Aftonbladets bevakningstjänst under fliken mål för mål. Glöm inte att sätta på ljudet så Ni hör "plingen".

Inga kommentarer: