söndag 11 januari 2009

E-post skickat

Nu har jag skickat en e-post till Rusta. Tidigare har jag aldrig gnällt i onödan trots att jag har rätten på min sida. Konsumentköplagen är en lag som vartenda människa i detta land borde kunna utantill. Eftersom Rusta har krånglat med mig så valde jag att ändra på mitt beteende och stå för min rätt. Vi köpte nämligen en blandare samtidigt som duschkabinen och excenterkopplingar passade inte för montering i duschkabinen. Nedan kan Ni läsa min e-post till Rusta.

Hej!

Efter att ha blivit frågande över varför ingen kontakt har tagits med oss på en månad så ringde jag och fick höra att jag inte skickat någon e-post. Detta stämmer inte vilket nedanstående text bevisar (bifogar första e-postkontakten). Denna e-post skickar jag om eftersom det ombetts av Er efter telefonkontakt.

Jag tycker att det är under all kritik att vi inte fått ett svar av Er då jag även skickat en påminnelse där jag skrev att kvittot står på XXX, en vän till mig som bor i XXX. Han var inne och beställde kabinen eftersom det var en beställningsvara och Ni inte har en butik på vår hemort.

Värt att nämna är att den blandare som vi köpte av Er vid samma tillfälle hade fel sorts excenterkopplingar. Detta gjorde att vår rörmokare fick åka iväg och köpa nya vilket innebar en extra kostnad för oss. Jag har pratat med min vän som var inne och köpte blandaren och han är helt säker på att det framgick att blandaren skulle vara till duschkabinen. Eftersom inte kopplingarna passade så tycker jag det faller in under konsumentköplagen när det gäller att en vara är felaktig då säljaren borde informerat om att kopplingarna inte passar.

Med Vänlig Hälsning
Auri Sacra Fames

Fortsättning följer.

Inga kommentarer: