tisdag 27 januari 2009

Snålhetsåtgärd

Inspirerad av miljonär innan 30 som lever ett väldigt billigt liv i förmån för att spara så att han blir miljonär så har jag utfört en riktig snålhetsåtgärd för att få ner matkostnaderna en del. (Han har tydligen som riktlinje att en portion mat inte får kosta mer än 10 kr)

Jag har köpt hem ett storpack köttbullar och nudlar. (Nudlar som jag inte ens åt som student!) Köttbullarna har jag har fryst ner i portionspåsar. Varför utför jag denna snålhetsåtgärd när jag egentligen inte måste och när det inte är direkt nyttig mat?

Tidigare har jag dämpat kvällshungern genom att svänga förbi min favoritpizzeria. Nu har jag mat som går snabbare att laga till än det skulle ta att åka enkel väg med bil till närmaste mathak. Onyttigt, ja helt klart, men frågan är om det är mer onyttigt än en fettdrypande pizza.

Inga kommentarer: