onsdag 25 februari 2009

Gott & Blandat

Det känns som jag för närvarande har en bra fördelning mellan olika branscher i min aktieportfölj. Mitt senaste köp, Atlas Copco, gick upp 8,61% igår och ibland känns det tråkigt att bara köpa inför framtiden istället för att lägga till några snabba affärer. Då hade jag nog sålt t.ex. Hexagon när de låg på topp.

Nu har Nobia fallit tillbaka till 16, 20 kr/st men det gör inte så mycket eftersom jag arbetar med min portfölj på lång sikt. När jag känner mig lite säkrare på mina analyser så kanske jag avsätter en del pengar till snabba köp och sälj. Först ska jag nappa på ett erbjudande som jag fått från en person i min närhet som faktiskt tjänat en del pengar på daytrading. En personlig kurs på hur han har gjort. Jag ska försöka att hinna sätta mig med detta under året.

Inga kommentarer: