måndag 9 mars 2009

Gör det NU!

Sen ett tag tillbaka har jag varit prenumerant på ett veckobrev från Max Söderpalms blogg om försäljning. Jag får en e-post varje vecka som brukar innehålla tips och utmaningar till säljare. Personligen försöker jag följa det som står då jag tycker att han har ett sunt sätt att tänka och att det är precis lagom med att försöka förändra eller förbättra ett beteende per vecka.

Veckans tips kan likaväl tillämpas inom privatekonomi som försäljning. Jag som har tagit tag i många delar av min privatekonomi har fortfarande många saker kvar att göra. Det blir gärna att jag skjuter upp saker och det tror jag verkligen inte att jag är ensam om. För tillfället är det att gå igenom pensionsfonderna som jag skjutit upp längst och som jag verkligen känner att jag måste ta tag i inom en snar framtid.

Enligt Max så ska detta inläggs rubrik vara lösningen. Så fort din hjärna säger åt dig att du ska skjuta upp något så ska du med hög volym säga:
-Gör det NU!
Gör du detta 5 - 10 gånger så ska du enligt Max lära dig att det inte lönar sig att skjuta upp saker. Personligen så ska jag försöka följa tipset och se om jag kan få upp tempot på min privatekonomi samt min effektivitet på jobbet.

Inga kommentarer: