lördag 7 mars 2009

Kostsamma bloggskador

Det är varken bristande motivation eller mindre ekonomiska tankar som gjort att det blivit färre inlägg på bloggen under de senaste dagarna. Ett stillasittande jobb kombinerat med bloggande och en brist på motionsaktiviteter har gjort att jag fått ont i ryggen.

Jag känner igen symptomen från det min sambo berättade när hon hade ont i ryggen. Ryggens diskar trycks ihop av att sitta för mycket. Det har kostat oss runt 5000 kr hos kiropraktor hittills och jag är inte intresserad av att dubbla denna summa.

Min sambo tycker att jag är idiotisk som inte går till kiropraktorn direkt. Hon säger att det blir billigare om jag går dit innan det blir sämre. Själv är jag övertygad om att jag kan lösa detta hemma. Vi har kommit överens om att jag ska ge det tre veckor. Om jag inte är bra då så ska jag kontakta kotknäckaren.

Nu har jag hissat upp skrivbordet på jobbet så att jag står och arbetar. När jag kommer hem så kyler jag ryggen och stretchar den så att disken (eller diskarna, vet inte om det är flera) ska komma i rätt läge.

Jag tror inte det är en slump att det kommer när jag inte tränat som jag ska. Förutom ryggen så känner jag av min nacke och mitt ena knä när jag försummar hälsan. Gamla skador som dyker upp och påminner mig om ungdomen.

Så nu var det dags att starta det nya livet ännu en gång. Idag var vi ute och gick en timme innan frukost vilket jag följde upp med att kyla ryggen, stretcha och styrketräna lite. Nu gäller det att fortsätta men det har jag aldrig haft svårt för. För min egen del är den första gången den jobbigaste.

Inga kommentarer: