onsdag 1 april 2009

Däckbyte

Nu går det mot varmare tider och det börjar bli dags att byta till sommardäck. För närvarande har vi däcken till min sambos bil på en däckbytarverkstad i staden där vi bor. Eftersom vi inte har haft plats till förvaringen så har vi betalat för detta. Nu ska jag fråga min kompis som jag lånat ett förråd av om det går bra att ha däcken där också.

Det stora problemet med denna bil är att jag inte löser däckbytet själv. En av fälgarna sitter forfarande som fastskruvad när bultarna är loss. Jag skulle få loss den om jag tog i men eftersom domkraften inte skulle klara hålla balansen då så skulle det hela sluta med en olycka. På däckverkstaden lyfter de hela bilen och då elimineras den risken.

Denna gång får de byta däcken men jag får se om jag inte lyckas lösa detta problem tills halkan återkommer.

Inga kommentarer: