tisdag 14 april 2009

Tankar vid sidlinjen

Nu börjar det bli jobbigt att ha pengar som ska investeras i aktier samtidigt som jag tittar på alla uppgångar. Även jag har en väldigt blandad portfölj så gick mitt aktieinnehav upp nästan 5% idag och detta trots att jag inte äger några bankaktier.

Det är här vi småsparare brukar förlora pengar och det känns som en av de stora utmaningarna nu när jag ska försöka vänta in en vändning neråt. Tidpunkten för nedgången ska egentligen vara oväsentlig då jag antagligen samlat ihop ännu mer pengar att köpa billiga aktier för om den kommer t.ex. i höst.

Samtidigt finns tanken på att jag har fel och att kurserna fortsätter uppåt. Att vi har sett en botten och att företagen visar bättre resultat än förväntat i sina rapporter. Då blir det svårare att hitta fyndköp och jag kommer ångra att jag inte köpte tidigare. Det är inte lätt att veta vad som är rätt och jag får fortsätta att läsa på!

Inga kommentarer: