måndag 22 juni 2009

Surt med teknikstrul

Igår möblerade vi om hemma i ett försök att få lite ordning på vårt lilla boende. Inte bara möbler flyttades utan även stereo och dator fick en ny plats.

Tyvärr lossnade processorfläkten på vår stationära dator i flytten. Detta gjorde att datorn sa ifrån och stängde ner. När jag fixat med detta så började tangentbord och mus att krångla och slutligen så var det bara svart på skärmen.

Jag tog upp datorn för att öppna den ännu en gång och hörde då att det rullade något som satt löst i burken. Efter lite letande hittade jag en skruv till själva burken som jag tappade bort i vår förra lägenhet. Det kan inte varit bra för datorn att ha den snurrande i sig under denna tid.

Ikväll ska jag göra en felsökning till men jag börjar sakta acceptera att jag inte kommer att lösa detta. Kan bli riktigt tråkigt då det var ett tag sedan jag säkerhetskopierade men förhoppningsvis så är det inget fel på hårddisken.

På den disken ligger även mitt privatekonomiska exceldokument och det var ett antal månader sedan jag kopierade det. Även om jag har lite av denna information på bloggen så kan det bli väldigt jobbigt att återskapa detta dokument.

Inte mycket att göra förutom att försöka lösa problemet.

Inga kommentarer: