tisdag 14 juli 2009

Trädgårdsfynd

När vi köpte vårt boende så var naturtomten helt igenvuxen. Nu har vi fått undan lite och det känns som att vi gör fynd hela tiden. Jag har nämnt att vi har ett fläderträd tidigare men nu har vi även hittat två körsbärsträd.

Tydligen hade det äldre paret som vi köpte av skött sin trädgård tidigare år då vi hela tiden hittar nya blommor m.m. Förutom de saker som är sådda av tidigare ägare så har vi även sådant som naturen skött själv som t.ex. blåbär och smultron.

Även om det är min sambo som sköter det mesta i trädgården så gillar jag när det görs gratisfynd. Det är ganska dyrt att få ihop en hel trädgård så det är bara att tacka och ta emot när vi hittar eller får något. Numera har vi t.ex. 7 tomatplantor istället för en.

Själv har jag lagt två dagar på att renovera vår stålrörsmöbel. Trots att den ställt till för mig ett antal gånger så är den nu såpass klar att det endast är en färgstrykning kvar. Skönt att ha den klar innan helgens besök som garanterat kommer vilja grilla.

Inga kommentarer: