onsdag 8 juli 2009

Utan fungerande sits

Pluggarna till vår toalettsits har gått sönder och idag letade vi efter reservdelar. I varje byggvaruhandel så sa de att det inte finns som reservdelar och att vi får köpa en ny toalettsits. Att köpa toalettsits skulle för övrigt vara en riktig djungel då det finns hur många olika modeller och mått som helst.

Tidigare har jag funderat på om vi skulle köpa en ny toalettsits men när jag pratat med folk som bytt så får jag veta att de hederliga plastsitsarna är bäst. En hederlig plastsits kostar 400-500 kr.

Missnöjd med svaret så gav jag mig på att söka efter pluggen på nätet. Jag hamnade inte rätt förrän jag sökte på "wc-sits+fäste". Då hittade jag denna lilla plastdetalj men det var hos en grossist som inte säljer till privatpersoner.

Ska jag behöva kontakta en rörmokare för att kunna köpa en plastdetalj som inte kan kosta mer än 50 kr och som jag kan byta på två minuter. Precis i början på semestertiderna också. Pust, jag får ringa runt och se om någon kan hjälpa mig med detta imorgon.

Inga kommentarer: