söndag 25 oktober 2009

Imorgon blir det köp

Nu har jag analyserat min egen kvarn kritiskt och kommit fram till att den har flera brister. Den är gjord för nuvarande konjunktur, passar bara på vissa bolag och har egentligen ett för stort fokus på vissa få saker. Skulle jag bara använda mig av kvarnen så känns det som att jag kommer jag att missa mycket potential på marknaden.

Utvecklingen av kvarnen har stannat upp. Jag lyckas inte hitta ett smidigt sätt att uppdatera mina siffror utan måste mata in allt för hand. Kanske borde jag bygga upp olika excelkvarnar efter vad det är för företagstyp som jag ska räkna på? Jag får helt enkelt fundera på detta och vi får se vad jag gör framåt.

En ekonomibloggare har lyckats få upp mina ögon för ett bolag som jag kommer att investera i imorgon. Kvarnköpkurserna på tidigare företag ha ofta legat långt under nuvarande kurser men denna var annorlunda. Kvarnen räknade ut att det är en rabatt på 39,71% om jag får köpa för fredagens stängningskurs.

Hade jag bara gått efter kvarnen så hade jag väl satsat väldigt stort nu men den är bara en del av beslutsunderlaget. Det blir till 99% säkerhet ett köp imorgon. Jag har inte bestämt hur stort än men det hamnar väl på en investering mellan 800 - 2500 kr. Lite beroende på om jag redan nu ska bestämma mig för att bottenfiska eller inte.

Bloggskrivaren som fick upp mina ögon för bolaget och bolagsnamnet skriver jag om efter köp.

Inga kommentarer: