lördag 19 december 2009

Ett steg framåt

Nu har det varit tyst om spelet ett tag igen men det löper på i mina tankar och dyker chanserna upp så bläddras spelreglerna igenom i mitt huvud. Igår ringde en kompis och och berättade att hans dator var utsatt för ett antal virus. Han är inte så teknisk samtidigt som hade ett antal viktiga pokerhänder att spela under helgen och bad därför om hjälp.

Jag sa till honom att lämna datorn på mitt jobb. När jag slutat så tog jag hem den och började arbeta med datorn. Virusjakten blev sinkad av att hans gamla dator var full med minneskrävande program som installerats under åren och att jag inte har ett så snabbt internet.

Den var klar kl 13.40 idag och jag ringde och berättade att jag kunde släppa av den på vägen till jobbet där vi skulle äta smörgåstårta och dricka ett par öl. Han frågade om jag skulle gå ut efter då han kunde betala inträdet som tack för hjälpen.

Jag hade inga planer på att gå ut då det blir nog med festiligheter i slutet av månaden så efter samtalet så skickade jag ett SMS och berättade att vi var kvitt om jag fick 16 kronor när jag lämnade datorn. Han gav mig en påse med öl, en snusdosa, lite godis och pengarna. Naturligtvis undrade han varför jag ville ha summan 16 kronor. Jag svarade:
-Det kan jag tyvärr inte berätta.

Nu är det dags att hitta på något till steg 7 dvs 32 till 64 kronor (19 steg kvar).

Inga kommentarer: