onsdag 9 december 2009

Möte med banken

Nu har vi haft vårt möte med banken angående min tjänstepension. All heder till vår bankontakt som inte fungerade som en renodlad säljare utan kunde förstå mina tankar över ett byte och sa att det viktigaste är att det känns bra för mig. Han var så pass duktig på sitt jobb att min chef inte vill lämna honom trots att jag förklarat fördelarna med ett byte.

Han tryckte även på vissa punkter som var viktiga att kolla upp och nu har jag lite att gå igenom innan jag ska besluta om min tjänstepensions framtid.

En intressant del var att min premie var dubbelt så stor jämfört med vad jag hade fått om jag haft Allecta enligt banktjänstemannen. Jag har kommit överens med min chef om att så länge kostnaden är den samma för honom så får jag ha mina tjänstepensionspengar vart jag vill dvs. lägre avgifter ger mig ett högre inbetalt belopp per månad. Mer om detta i senare inlägg.

Chefen kan inte iaf vara missnöjd med att jag låg på så att vi tog mötet då det innebar att vi även fick en rabatt förvaltningsavgiften hos nuvarande förvaltare. Han fick även i fri lunch men jag tackade nej, dels för att jag kommer att byta, dels för att jag har en en välfylld matlåda med mig.

Inga kommentarer: