söndag 14 mars 2010

En försmak av sommaren

Idag gick jag ut med min sambo för att gå runt på vår tomt. Vi har vissa byggplaner som kommer att kräva både trädfällning och grävarbeten. Istället för att ta hit yrkesmän gång efter gång så försöker vi nu att visionera hur vi vill att det ska se ut om 20 år och planera hela tomten på en gång. Lyckas vi med detta så får vi en lägre slutkostnad även om det blir något dyrare till en början.

När vi gick ute i solen blev jag enormt sugen på att grilla korv. Jag frågade min sambo om hon inte kunde åka in till affären och handla korv med tillbehör. Hon tyckte att det var en så bra idé att hon passade på att bjuda hit sin syster med familj på en grilldag.

När jag skottat av uteplatsen och putsat väck den sista isen och de fastfrusna höstlöven från bordet vi renoverade förra sommaren så tänkte jag förbereda grillen. Då visade det sig att vi inte hade någon grillkol kvar. Som tur är så har vi lite ved liggande som jag använde för att få en fin glöd i grillen och dagen var räddad.

Inga kommentarer: