måndag 1 mars 2010

Spara på att inte fynda

I slutet av förra veckan läste jag om en butik som skulle flytta till ett nytt läge. Ibland är det billigare för en butik att rea ut allt och köpa in nytt till den nya butiken än att flytta sina produkter. Detta kunde ge mig ett fyndläge.

Jag hade aldrig varit där förut men jag var tvungen att åka dit då de enligt annonsen har ett par klädmärken som jag brukar köpa och halva priset på allt i butiken.

Det var ganska mycket folk även om rean pågått i en vecka och jag kände att förhoppningen om fynd växte. Tyvärr räckte det med ett varv i butiken för att inse att det inte fanns något jag behövde eller ville ha. Först tyckte jag att det var tråkigt men på vägen ut insåg jag att jag egentligen inte har något direkt klädbehov och att jag sparat mina pengar tills jag får ett riktigt behov.

Min nästa tanke var att jag faktiskt hade fått ner alla kläder ur butiken till de nya lokalerna i ca två omgångar med min Vw Transporter. Med deras klena utbud av kläder så insåg jag att de inte sparar något på att sänka priset framför att flytta. Det hela måste ha varit ett marknadsföringstrick för att öka försäljningen och att det blir mer jobb att flytta inredningen. Efter att ha insett detta så kändes besparingen dubbel.

Inga kommentarer: