tisdag 31 augusti 2010

Hemma från semestern

Nu är jag hemma igen efter en vecka i Dalarna och märker att det skrivits en hel del om HQ. Jag hängde inte med i nyhetsflödet särskilt bra under den lediga tiden och min laptop hade nog inte överlevt om den följt med ner i badtunnan.

Nu har jag läst igenom det mesta jag hittat och det ser inte särskilt ljust ut för oss aktieägare. Jag tänker inte debattera i hur rätt eller fel det är av FI att dra in alla tillstånd men visst tycker jag att det osar lite Zeitgeist-teorier över det hela. Personligen har jag hängt upp mig på att beslutet kommer på en lördag då potentionella intressentgrupper antagligen är utspridda på olika fritidsaktiviteter. Allt för att sätta upp hinder för möjligheten att hitta en lösning med en tidsfrist på ett dygn.

Trots ett direkt ägande i HQ tillsammans med att Öresund är (var?) ett av mina större innehav så tänker jag inte låta det störa min nattsömn. Jag får helt enkelt dra lärdom av händelserna så att det endast blir ett litet hack i en framtida positiv kurva.

Som tur är så hade jag en uppgång på över 80% i HL Display där Ratos tvingade mig till en försäljning. Det ger mig möjligheten till att sälja min HQ aktier i år (om de inte självavecklar sig) och kvitta vinst mot förlust. Öresunds övriga innheav tar förhoppningsvis igen förlusten (även om det kan ta tid) och jag får se till att vara lite mer påläst i framtiden.

Inga kommentarer: