tisdag 4 augusti 2009

Jag är inte förvånad

Nu är det inte många dagar av semestern kvar och jag börjar inse att jag inte kommer att hinna med mitt första renoveringsprojekt som jag hade denna semestern. Egentligen hade jag tre stycken men de andra får jag skjuta på. Jag måste kämpa för att bli klar med vårt förråd.

Jag är ändå glad att jag började med denna stora uppgift framför de som skulle gått snabbare. När förrådet är klart så kommer det att underlätta avsevärt. Mest skillnad gör att jag får plats med mina verktyg på ett ställe istället för att stuva in allt i olika hörn i hemmet. Detta gör att framtida byggprojekt blir lättare då jag kommer ha bättre koll på allt samtidigt som det blir lättare att hålla ordning hemma.

Min förhoppning om att det skulle kosta oss 6000 kr har också gått åt skogen. Jag har redan gått över budget och det är fortfarande mycket att köpa (väggskivor, takgips, brädor, färg m.m.). Ändå är jag varken besviken eller förvånad över tid och kostnad. Det är en vanlig historia när det ska byggas. Bara att ta tag i det igen och fortsätta en timma eller två.

1 kommentar:

minna sa...

det är dyrt att bygga...