tisdag 25 augusti 2009

Snacka om fynd!

Till helgen har min sambos mor hyrt ett bord på en loppmarknad. Hon säljer gärna saker åt oss mot 10% ersättning. Vi ska väl försöka hitta saker som kan säljas här hemma och ge henne chansen. I sådant fall blir det bara småsaker eftersom platsen är begränsad.

Detta erbjudande gör mig lite stressad då jag gärna skulle vilja investera mina 4 kr i ett köp av något som hon kan sälja dyrare. Alternativet är att hitta något som skulle kunna ge ett par kronor vi försäljning. Problemet är att jag inte får ändra på mitt liv enligt min tolkning av spelreglerna och ska jag ta en extrarunda så måste jag ta till fötterna eller ordna gratis skjuts för att ta mig fram.

Visst är det lite tråkigt att börja spelet med att samla burkar men det är ett garanterat värde på insamlingen. Jag tänker inte lägga någon tid på att leta burkar men dyker de upp en i min väg så kommer jag att plocka till en början. Igår rensade jag parkeringen utanför jobbet på 5 pantburkar. Inte bara för spelet utan även för att det skulle se lite mer anständigt ut för besökare. Denna företeelse kommer minska naturligt då det hjälper mindre och mindre desto längre jag kommer.

Att jag läst på (t.ex. tradera) har ökat mitt öga för fynd och i söndags var vi hos min sambos föräldrar och hjälpte till med att lasta får. De bjöd på mat och jag såg att de hade nya tallrikar med Disneymotiv. Jag frågade vart hon fått de nya tallrikarna ifrån och fick veta att de var nyinköpta på loppis. 9 tallrikar, 9 djupa tallrikar, 1 fat och 8 assieter för 300 kr.

Jag förklarade varför jag trodde att hon gjort ett ordentligt fynd och frågade vart hennes gräns går dvs. vilken summa som krävs för att hon ska sälja istället för att behålla. Hon svarade 1500 kr och igår letade min sambo upp nypriset för tallrikarna. Priset låg på totalt 6500 kr för de olika delarna och eftersom det var nyskick så tycker jag hon borde få hälften iaf. Snacka om fynd!

1 kommentar:

minna sa...

ja det var ett toppenfynd!