söndag 10 oktober 2010

Vilodagen

Söndag är vilodagen för vissa men inte för alla och absolut inte för oss. Det är mycket förberedelser inför att vi ska gräva på tomten och varje buske eller träd som vi själva tar väck gör att det blir mindre för personen som vi anlitar. Yrkesmannen kostar ganska många hundralappar per timma även om trädfällningen är mindre dyrt än grävtimmarna.

När vi precis börjat prata om att det var dags att plocka ihop för dagen så fick jag en idé och började gräva ut en parkeringsficka. Det blev ett par extra timmars slit att gräva ut, fylla i med natursten och täcka med grus.Att vi inte gjort detta tidigare förstår jag inte, en parkeringsficka gör egentligen att vi inte har ett lika stort behov av en parkering.

Nu blev den lite för liten men efter ett par försök fick min sambo dit bilen så att jag precis kom förbi med min bil. Ett par timmars arbete till så har vi en väl fungerande parkeringsficka och nu börjar tankarna snurra. Ska vi blåsa av parkeringen och lägga pengarna på annat. Trädfällning och grävarbeten bli det i vilket fall men det går kanske minska ner så att vi har råd med ett staket? Vi får fundera samtidigt som jag läker min korsrygg, att gräva och skyffla grus straffar verkligen musklerna.

Inga kommentarer: