onsdag 4 februari 2009

Stoppa stuprörsmodet!

Idag köpte jag ett par jeans vilket var något jag behövde enligt min lista som jag gjorde efter att ha gått igenom min garderob. (Se listan). Nu har jag bara badbyxor och ett par nya svarta skor kvar att köpa på raden för stort behov.

Det här med att hitta jeans är inte enkelt. Jag klarar absolut inte av det tighta stuprörsmodet. Det är inte gjort för gamla idrottsmän med överdimensionerade vader och lår. Eftersom jag vill ha byxor av en helt annan modell har jag letat på flera ställen men utan resultat.

Efter lite övervägande så gick jag och köpte ett par av samma modell som senaste gången jag köpte jeans (under hösten). Trots att de hade höjt priset på modellen så kostade de bara 500 kr och utan att prova så vet jag att de passar perfekt.

Inga kommentarer: