onsdag 20 maj 2009

Att sälja sin fritid (semesterdagar)

Nu har jag fått materialet till förrådsbygget. Tyvärr har jag varken hunnit med att riva det gamla eller fixat med grunden än men jag siktar på byggstart tills på fredag. Det som står i min väg är alla fritidsaktiviteter som bokas upp och stjäl tid samt att jag slog av min slägga när jag började i söndags. Ikväll ger jag mig på det som står kvar med tigersågen om det inte regnar.

Då jag kom efter med allt i början av veckan så kände jag att jag behövde en semesterdag för att komma ifatt mig. Jag tog en specialsemesterdag från gårdagens lunch fram till dagens. Tidigare år så har jag aldrig utnyttjat min semesterrätt fullt ut utan jag har "sålt" semesterdagar varje år.

Visst blir det lite extra pengar på lönen men inte i närheten av vad det är värt att vara ledig från jobbet när det verkligen behövs. Detta året ska jag försöka att utnyttja all min semester till att vara ledig då det ger mer än jag får om jag säljer min fritid.

Inga kommentarer: